از دکتر بپرسید!

3. چهارشنبه, 08 خرداد 1392
  4.  اشتراک از طریق ایمیل
با سلام و خسته نباشید.
پدر بزرگ من با سن 88 سال دچار عفونت حاد ریوی شده و در بخش آی سی یو بیمارستان بهشتی همدان بستری شده است. پزشکان وجود نوعی باکتری نادر در ریه ایشان را دلیل این عفونت تشخیص دادند. به دلیل حجم بالای عفونت در دو روز اول سطح هوشیاری بسیاری پائیی داشت که به مرور این مشکل حل گشته و سطح هوشیاریایشان به حالت نرمال بازگشت به دلیل عفونت بالا، امکان تنفس عادی برای ایشان ممکن نبوده و پزشکان با کارگذاری لوله در ریه از طریق دهان، اقدام به اکسیژن دهی به ایشان نمودند. با گذشت بیش از پانزده روز و عدم کاهش عفونت پزشکان تزریق آمپول کلستین را شروع کردند. هر چند تا حدودی عفونت کاهش پیدا کرده اما تنفس به حالت عادی برنگشته و بیمار دچار کم کاری ریه گردیده است. اکنون پزشکان اعدعا می کنند که با توجه به طولانی شدن زمان تعبیه لوله تنفسی و احتمال عفونت در محاری تنفسی می بایست با یک عمل جراحی از طریق گلو لوله تنفسی در ریه ایشان کارگذاشته شود. از سوی دیگر هیچ تاریخی برای بازگشت بیمار به تنفس عادی از سوی پزشکان تعیین نشده و این احتمال را مطرح می کنند که ممکن است بیمار برای همیشه محتاج به استفاده از ایندستگاه باشد. حال سوال من این است که با توجه به این موارد، آیا امکان استفاده از روش های دیگر درمان برای ایشان وجود دارد؟ و در صورت وجود در چه مراکزی در دسترس می باشد؟ در صورت عدم وجود روش جایگزین، آیا امیدی به بازگشت ریه به حالت عادی و تنفس طبیعی در طی استفادهاز این دستگه وجود دارد؟
پاسخ پذیرفته شده
علیرضا ثابت پور پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
رای ها
Undo
سلام. اصولا بخش آ سی یو..و بیماران کهنسالان مشکل بسیار پیچیده ای است. اصولا در غرب نقش آ سی یو برای بیمارانی است که پزشک با همکاری بیمار و همراهان امید زیادی به برگشت بیمار به دارد. غالبا و در اکثر مواقع متاسفانه درمان بیمارانی همچون پدر بزرگ شما موفقیت آمیز در آ سی یو توام نیست چرا باکتری های در ریه بیمار وارد و عامل عفونت می شود که بدن کهنسالان قدرت پیروزی در برابر آنها ندارند. در این موارد جهت امکان دسترسی بیشتر به ریه و انجام دادن اعمال موثر تراکئوسنومی انجام می شود. امید وارم پد بزرگتان بهبودی یابد.
محمد پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
رای ها
Undo

سلام جوانی هستم ۲۴ ساله .اهل هیچ گونه دودی نیستم نه سیگار و قلیان ونه .......فوتبال بازی میکنم اکثرا در زمین خاکی .سه هفته ای سرفه هام شروع شد طوری که نمیتوانستم حرف رزنم .به دکتر مراجعه کردم و ایشون گفتن ۳۰ درصد از ریه هات از کار افتاده ایا درمان میشم یا تا اخر عمر درگیر این بیماری ام ؟

• صفحه :

هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
عکس یا فایل مورد نظر خود را با کلیک بر روی دکمه آپلود - بارگزاری نمایید - فرمت های پشتیبانی شده : gif,jpg,png,zip,rar
• حذف آپلود فایل ها (حداکثر اندازه فایل: 2 MB)
در این بخش شما می توانید جزئیات سایت خود را در اینجا ارائه کنید و فقط برای مدیران قابل مشاهده است.